Türkiye’nin sabahları özledim.

831adb09c60d6be472bbcd0fb22afe94– Günaydın, abla! Kolay gelsin! – markete girip, ablayı selamlıyorum.

– Günaydın canım, teşekkür ederim. Sigara, ayran ve simit? – bana soruyor.

– Aynen, abla, – gülüyorum. Kendimi benden daha iyi biliyor.

– İzinli misin bugün? Saatler tam olarak onu gösteriyor zaten.

– Doğru, bugün çalışmıyorum. Sigara içip Alanya’ya gidiceğim, orayı çok seviyorum, – cevap veriyorum.

– Yolun açık olsun, canım… Vay, bak! Dolmuş gitti, geç kaldın… Bir sonraki dolmuş bir saat sonra gelecekmiş…Haydı türk kahvesi içelim! İster misin?

– Sağolun, ablacığım, tabii ki içelim!…

– Şu dolaptan lokum al, bardaklara su koy ve bekle, hemen kahve getiriyorum…

Rusya. Sabah saat sekizde markete giriyorum. Süt ve kahve alıp kasaya gidiyorum.

– Günaydın, sakız alabilir miyim? – soruyorum.

Satıcı bana bakmadan sakız poşete koyuyor ve hesap söylüyor.

– Bozuk para vereyim mi? – soruyorum.

Sessezlik.

– 12 rubley 50 kopeek, – kafasını kaldırmadan diyor.

12,50 bulup ona veriyorum.

– Teşekkürler, – diyorum ve poşetimi alıp marketten çikiyorum.

Sessizlik.

3 thoughts on “Türkiye’nin sabahları özledim.

Leave a Reply

